Ekonomisk förvaltning
Vi anpassar våra lösningar efter era behov. Det innebär att ni kan börja i liten skala och bygg på efter hand, välj delar av eller en större helhet från vårt tjänsteutbud.

  • Medlems- och lägenhetsregister
  • Avisering och administration av månadsavgifter och hyror
  • Inloggning för boende till boendeportal
  • Scanning av leverantörsfakturor efter attest
  • Attest via internet
  • Utbetalning och redovisning av arvode
  • Bokföring och tertialrapporter
  • Anläggningsregister
  • Budget och 10-årskalkyl
  • Bokslut och årsredovisning
  • Årsredovisning som PDF
  • Arbetsgivardeklaration och kontrolluppgifter
  • Upprättande och inlämning av inkomstdeklaration
  • Mallar som hjälper er med styrelsearbetet
  • Underhållsplanering
  • Låneupphandling
  • Likviditetsplanering och finansiering vid större underhållsåtgärder
  • Utbetalning och redovisning av löner

 

Verksamhetsutveckling
Hos Akevo får ni bland annat tillgång till digital hantering av fakturor och andra dokument. Styrelsen har via inloggning full tillgång till fakturor och redovisning och kan ta ut rapporter när så önskas. De boende har egen inloggning för att kunna se sina avier, inbetalningar och annan information. Via samarbetspartner kan vi även erbjuda en lätthanterlig hemsida med många möjligheter.

Underhållsplanering
Vi kan även hjälpa er att ta fram en underhållsplan. Underhållsplanen har blivit allt viktigare för att kunna visa nuvarande och framtida medlemmar underhållsbehovet i föreningen. Underhållsplanen tillsammans med en 10-års kalkyl ger styrelsen verktyg för att kunna sköta föreningens ekonomi professionellt.